fredag 17 januari 2014

Inte din pappa #11

Egentligen finns det inget som säger att något är kul eller bra om man själv inte vrider eller har inställningen till att det är det. För om du tänker eller drar det till att allt är skit blir det också det. Kollar på Taxidriver och undrar samtidigt vad det är som gör att människor fortsätter kämpa, kämpa för att hitta vridningen till att saker och liv är bra. Jag tror att ett stort problem är att vad du än gör. vart du än flyr, vilka du än träffar kommer man oavsiktligt just dit igen. Att saker och ting är sura, tråkiga, jobbiga eller att man vill någon annan stans. Går man eller flyr man då kommer också känslan av att man tillslut längtar tillbaka. Ja vi kan dra in det klassiska citatet att gräset inte är grönare på andra sidan staketet. Jag tror stenhårt på det. Därför slutar jag inte kämpa. För vad vore livet om man inte kämpade? Tidigare ikväll såg jag den omtalade och första avsnittet med Fittstim av Belinda Olsson. Feminism är i mitt tänk inte alls komplicerat, det är att alla människor ska ha samma värde och att alla människor ska ha samma rättigheter. Men om man vill kan man krångla till det och varför ska man inte vilja det liksom. Ja eller att börja ifrågasätta självklara frågor så är det jävligt lätt att börja grubbla och sluta leva också. Kolla klippet under så gör vi revolution. F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar