torsdag 19 december 2013

Inte din pappa #10

Tid är ett uttjatat begrepp men tid är ändå något bestående och ändå så långt ifrån greppbart. I vilket fall, tiden rullar på. Vi, jag har skrivit med det här, tio inlägg. Jag får förfrågningar om föreläsningar, intervjuer, reklamprylar och vissa, ja en gång har jag också fått frågan om att ställa upp som modell. Nej så klart jag inte gör men ähh nä det stämmer inte. Jag håller på och utvecklar en helt annan pryl som gör att man får känna sig duglig. Jag är sjukt trött och har nog alltid varit förbannad på den ensidiga synen på vad en snygg kropp är för något. Jag kommer aldrig lyckas ändra den äckliga synen men jag vill ändå försöka skapa lite ljus till andra perspektiv. Den fitnesshets som råder i samhället är minst sagt krävande. Så utan att gå in på för många detaljer om ideal, normer och självkänslor så vill jag bara få fram att jag tycker det är sorgligt att inte få bestämma själv hur man ska se ut eller hur en människa ska vilja, borde göra för att se ut som den gör. Därför vill jag få fram att alla människor har samma värde även om du vill äta en pizza eller en tallrik med kvarg, dricka en öl eller en äggtoddy, sitta framför en dator eller springa på löpbandet. Vi måste helt enkelt lära oss acceptera att vi är olika och att inte saker är så jäkla mycket rätt eller fel. Du får vara på ditt sätt och jag får vara på mitt. Det är lugnt. Men. Ja det kommer många men här. Men om du äter för många pizzor och dricker för många öl så kommer du inte må bra. Men om du börjar äta mindre och springa mer så kommer du ju bli gladare och må bättre. Men om du slutar äta så mycket socker kommer du sova bättre på nätterna. Men om du leker mer så kommer du leva längre. Ja då kan det ju vara värt att ändra på vissa grejer och komma fram till att gör jag så här istället så blir allt lättare för mig själv och andra som behöver träffa mig. Det är också det som är grejen till att det behövs komplement i de så kallade expertsofforna med så många fina experter som tycker så jävla enformigt. Vi behöver komplement till de snygga experterna. Vi behöver människor som mår bra men som ser ut som människor. Är ni med mig? Hoppas det. Vi lever i olika verkligheter men vi är många som är på facebook och instragram och då behöver vi ju nya taggar, sidor, bilder, texter som inte följer strömmen som reklam, experter och andra fanbärare så snabbt gör. Därför håller jag på att starta ett första steg. Får se mer snart. Tills dess, världens bästa låt. F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar