lördag 23 november 2013

Inte din pappa #1

Okej vi är här nu. Där jag inte trodde att vi skulle vara, någonsin. Det är helg men ändå är det jobb och måsten. Jag är pappa till tre barn och gift med en gravid kvinna. Vi finns och vi försöker räcka till. Det är också det som gör det svårt, vi försöker räcka till men vi är fem personer som alla har behov som är på gränsen till att inte bli uppfyllda. Om behoven inte fylls blir någon otillräcklig. Det är inte en skön känsla och idag var en sån känsla. Jag var en bidragande kraft till att inte räcka till men att inte bli fylld heller. Min fru fick ta skiten från två barn och mig. Kul? Nä, knappast. Bra frukost? Nä, knappast. Ångerfull? Ja, verkligen. Nu är min fru, vi kan kalla henne J på jobb och mellanbarn E är med. Jag, vi kan kalla mig F är hemma med äldsta och yngsta barnen P och EF. Jag städade undran och skulle fortsätta med dammsugaren men då sa proppen nej och jag tänkte, vi tar det sen när diskmaskinen är färdigdiskad och nu sitter jag här i soffan med P och EF framför bollibompa. En blogg, en ventil, en fristad som jag inte varit intresserad av tidigare men nu, nu är det dags. Därför det behövs. Jag är inte din pappa för jag vill inte vara din pappa. Jag är pappa till tre och snart, i maj, fyra stycken grymma individer. Men innan vi är där har jag en hel del tomma sidor att fylla. Det är jag som skriver, ni kan kalla mig F. På återseende. F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar